פגישה עסקית – טיפים שאתם חייבים לדעת לפני כל פגישה

ממש בקרוב אתם עומדים לקיים פגישה עסקית חשובה בתל אביב? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים שהיא תצליח. זה לא משנה אם אתם נפגשים עם שותף או עם משקיע פוטנציאלי. מה שבטוח זה שאם אתם כבר עושים את המאמץ, כדאי להצליח. לכן טבעי שיהיו לכם שאלות שונות לגבי הניהול של פגישה עסקית מוצלחת. איך עושים את זה ולמה חשוב לשים לב? על כך במאמר שלפניכם.

מגדירים את המטרה

אם ננסה להבין למה לא כל פגישה עסקית יוצאת מוצלחת, אנחנו נראה שפעמים רבות אין מטרה ברורה. לא תמיד מי שמגיע לפגישה יודע היטב למה הוא עושה זאת. לכן חשוב מאוד לתת את הדעת על העניין הזה מראש. מה בעצם המטרה? למה הזמנתם את הצד השני לפגישה? יתרה מכך, עם איזו תוצאה אתם רוצים לצאת מהפגישה כדי לדעת שהיא הצליחה? ככל שהדברים יהיו יותר ברורים לכם מראש, כך תוכלו להצליח יותר. תכנון הפגישה העסקית שלכם הוא תנאי הכרחי להצלחה, אז למה אתם מחכים?

טיפים לפגישה עסקית ברמה גבוהה בתל אביב

פגישה עסקית מתחילה בלבוש הולם, נקודה.

יכול להיות שבחיי היומיום אתם לא מקפידים על הלבוש שלכם, אבל בפגישות עסקיות זה לא בא בחשבון. שימו לב: השאלה מה אתם לובשים אומרת עליו הרבה. אם, למשל, תגיעו ברישול לפגישה, זה יעביר לצד השני מסר שאתם לא רציניים. לעומת זאת, אם תעשו פגישה עסקית כאשר אתם לבושים בצורה מוקפדת, זה ייראה אחרת לגמרי. אתם הרי רוצים לתת לצד השני תחושה שאיכפת לכם. תחושה שהתכוננתם לפגישה הזאת ושכל מה שקורה כאן חשוב לכם. לכן רצוי מאוד להתלבש בהתאם, כי זה יעביר מסר שאפשר לסמוך עליכם.

המודעות לשפת הגוף בפגישה העסקית

דבר נוסף שכדאי יהיה לקחת בחשבון כשמתכננים פגישה עסקית, זה הנושא של שפת הגוף. פעמים רבות בחיי היומיום אנחנו לא לגמרי חושבים על כך, וזה בסדר. עם זאת, כאשר מדברים על פגישה עסקית בהחלט צריך לקחת בחשבון גם את הנקודה הזאת. האם אתם רוצים לשדר שאתם פתוחים לרעיונות? האם אתם רוצים לשדר שאתם אנשים שאפשר לסמוך עליהם? רצוי מאוד לבדוק את הדברים האלה מראש ולהתנהג בהתאם. האדם שאיתו אתם נפגשים, בלי שהוא שם לב בכלל, מושפע משפת הגוף שלכם. לכן חשוב מאוד להיות מודעים לשאלות כמו: איך אתם עומדים? מה אתם עושים עם הידיים? באיזה טון דיבור אתם משתמשים?

קבעתם פגישה עסקית? לא לשכוח לבחור את המקום המושלם

לבסוף, אם אתם באמת רוצים שהפגישה תהיה ברמה גבוהה, בדקו איפה אתם מקיימים אותה. האם באמת כל מקום שיתאים לפגישה שלכם? מובן שלא. אם עד היום נהגתם לקיים פגישות עסקיות בבתי קפה, הגיע הזמן שתתקדמו. חדרי ישיבות לפי שעה בתל אביב יכולים להוות אופציה טובה, אז למה שלא תבדקו זאת מקרוב? אנשים רבים בוחרים היום לשכור חדרי ישיבות לפי שעה. יש לכך סיבות טובות, שכן מדובר על אופציה שגם תרשים את הצד השני וגם תהיה נוחה. השאלה האם פגישה עסקית שאתם מקיימים תהיה מוצלחת או לא תלויה, בין היתר, במיקום. לכן רצוי לבחור מקום מושלם לפגישה, כי זה ישפיע על ההצלחה שלה.

לסיכום, ניתן לראות שהרבה גורמים ישפיעו על השאלה האם הפגישה שלכם תהיה מוצלחת או לא. ככל שתהיו יותר מודעים לגורמים הללו, תוכלו לתכנן את הדברים בהתאם. בחרו את המיקום הנכון, התלבשו יפה ותכננו את מהלך הפגישה. כך תוכלו להרשים לטובה את הצד השני במהלך הפגישה, אז למה לחשוב פעמיים?