נטוורקינג בחללי עבודה משותפים – האם זה באמת מעניין או סתם גימיק שיווקי

בכל רגע נתון במהלך יום העבודה, אנחנו משוחחים עם כל כך הרבה אנשים בכל כך הרבה סיטואציות, שמשפיעות בסופו של יום על ההישגים האישיים והמקצועיים שלנו. לפעמים, הדרך הכי טובה לפתח רעיונות חדשים או להגיע למצב של הצלחה במישור העסקי, היא דווקא על ידי העצמה של אירועי נטוורקינג בחללי עבודה משותפים, בצורה יחסית מאורגנת. למרות שאפשר לחשוב על נטוורקינג בתור גימיק שיווקי, יש לא מעט הוכחות להצלחה של פרויקטים כאלה בכל רחבי הארץ, במיוחד בעולמות ההייטק. במאמר הבא נציג לפניכם את עולם הנטוורקינג המודרני, ונבין כיצד ניתן להפוך את שיחות המסדרון לחוויות מעוררות השראה לקריירה שלכם.

האם יש משמעות לפעילות נטוורקינג בחללי עבודה?

חללי עבודה משותפים מקומות וצוברים תאוצה בשנים האחרונות, גם מסיבות כלכליות אבל גם מסיבות חברתיות. חברות סטארט-אפ קטנות, בעלי עסקים עצמאיים ויזמים, מוצאים את עצמם נמשכים לעבודה בתוך חללים משותפים דווקא בגלל האפשרות לייצר קשרים וללמוד מאנשים אחרים, תוך כדי עבודה. כתוצאה מכך, אפילו חברות להשכרת משרדים הבינו את הכוח שביצירה מערך נטוורקינג חללי עבודה משותפים, והן מעודדות אירועים בתוך חללי העבודה, ואפילו בזמינות אנשי מקצוע להעביר הרצאות וסדנאות בתחומים מקצועיים שונים. בין שמדובר על הרצאות בנושא קידום אתרים לחברות ועצמאים ובין שמדובר על סדנאות לניהול ותכנון זמן, אירוע שכזה הוא מקום מעולה לבסס בו קשרים מקצועיים ולאפשר יצירת קשרים עסקיים לטווח הארוך.

החשיבה המשותפת והחוויות המעשירות – הן מנוע לעשייה

מה שמתחיל לפעמים בתור שיחת מסדרון או הכרות שטחית בין שני אנשים במהלך הרצאה מקצועית, יכול להפוך מהר מאוד לשיתוף פעולה ארוך טווח עם יתרונות לשני הצדדים המעורבים נקודות בעולם היזמות התקשורת הפתוחה מעגלי המכרים והחברים, הם חלק בלתי נפרד מההתפתחות של רעיונות חדשים ולכן יזמים רבים מעוניינים לייצר כמה שיותר מעגלי תקשורת ולהשתמש בכוח של נטוורקינג לטובת חשיבה משותפת ופיתוח רעיונות. פעמים רבות, חברות וארגונים שעוסקים בתחומים מקבילים, מצליחים ליצור שיתופי פעולה לטובת הלקוחות שלהם, על בסיס נטוורקינג חללי עבודה משותפים, מה שבסופו של יום לשפר את השירות ללקוחות הקצה לאין שיעור. למשל, במקרה בו יש צורך לייצר מענה על בעיה מסוימת בתהליך הפיתוח של מוצר חדש, ההיכרות עם מפתחי תוכנות עצמאים או עם חברות שמספקות שירותים בתחום העיסוק הדרוש לכם, תייצר פתרון מקצה לקצה, או לכל הפחות תעודד יצירת שיח מקצועי בנושא, שמוביל אתכם לעשייה המבורכת.

נטוורקינג איכותי – דורש השקעה מתמדת ופיתוח סביבה מכילה

לצד כל זאת, חשוב לזכור שעל מנת ליצור נטוורקינג חללי עבודה, עם תוצרים אפקטיביים בהצלחה לכל הצדדים המעורבים תיק צריך להשקיע לא מעט משאבים של זמן ומחשבה ביצירת נקודות המפגש בין אנשים וארגונים שונים. ההזמנה של סדנאות יצירה של אירועים חברתיים בחלל עבודה ואפילו ההתאמה של פינות הקפה, דורשות השקעה רבה מאוד וחשיבה על כל הפרטים הקטנים. ולכן כדי להצליח לייצר נקודות מפגש בין אנשים, צריך כל הזמן להשקיע ביצירה של סדנאות הרצאות ואירועים שונים ולגרום למעורבות גבוהה במיוחד בקרב הצוותים שנמצאים בחלל העבודה המשותף. ללא שיתוף הפעולה שלה העובדים בחלל משותף, אין סיכוי להגיע לרמה אפקטיבית של נטוורקינג ואז אתם מפספסים את היתרונות הפוטנציאלים.