קניית משרד להשקעה או השכרת משרד בחלל עבודה?

אתם מנהלים עסק ולאחרונה הרעיון של קניית משרד להשקעה מעניין אתכם? אם כך, טבעי שיהיו לכם דילמות רבות בנושא. האם באמת קניית משרד זו בחירה נכונה? או שאולי יש לכך גם כמה חסרונות שצריך להיות מודעים להם? לא קל לקבל החלטה כל כך חשובה שתשפיע על עתידו הכלכלי של העסק. מחפשים טיפים ומידע? הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם.

היתרונות הרבים של קניית משרד להשקעה

אם הדילמה היא בין משרדים להשכרה בתל אביב ובין קניית משרד להשקעה, אפשר להבין זאת. אין ספק שרבים מאיתנו חולמים על יציבות, ויציבות הרבה פעמים קשורה לנדל"ן. משמעות הדברים היא שאם נקנה נדל"ן, כמו משרד להשקעה, זה ייתן לנו יציבות. היתרונות של אופציה כזאת הם רבים:

  • לא צריך לחשוש שיבקשו מאיתנו לפנות את המשרד, כי הוא שייך לנו.
  • המשרד יהיה קבוע לאורך כל שנות פעילות העסק.
  • ערך הנדל"ן בארץ כמעט תמיד עולה. זה אומר שנשלם X אך תוך כמה שנים הנכס יהיה שווה הרבה יותר.

מעבר לכך, כאשר מדברים על קניית משרד להשקעה, מדברים גם על רושם טוב. כלומר, כל מי שיידע שקניתם משרד לעסק יבין שאתם רציניים ובעלי יכולות. לכן ברור מדוע היום עוד ועוד אנשים מתעניינים באופציה הזאת. זה נכון, אגב, בלי קשר לסוג העסק שאתם מנהלים ובלי קשר לתחום בו אתם עוסקים.

קניית משרד להשקעה או השכרת משרד בחלל עבודה
בתמונה: משרד

החסרונות של קניית משרד להשקעה

למרות שהאופציה של קניית משרד להשקעה טומנת בחובה יתרונות רבים, יש לה גם חסרונות. חשוב להיות מודעים לכך כאשר מנסים להחליט האם כדאי לקנות משרד או לא. ראשית, אם תיקנו משרד זה עלול להכניס אתם ללחץ. זו התחייבות כלכלית שמובילה למתח רב. שנית, קניית משרד להשקעה גורמת לכך שלא תהיה לנו גמישות. לעומת זאת, באופציה של השכרת משרד אנחנו יכולים לשנות את דעתנו בכל רגע. אנחנו יכולים להחליט להעביר את המשרד למקום חדש בכל פעם כשנרצה. אם נקנה משרד הגמישות שלנו תהיה הרבה פחות גדולה ולא לכל עסק זה מתאים. מה קורה, למשל, בעסק שעם הזמן גדל? במקרה כזה לא תמיד נוכל להישאר באותו משרד שכן נצטרך משרד הרבה יותר גדול. זה עלול להיות בעייתי ולכן לא לכל בעל עסק זה יכול להתאים. לבסוף, כמובן שאם קונים משרד, נזילות ההון שלנו הרבה יותר קטנה. הכסף שלנו מושקע בנדל"ן ולכן אם פתאום נצטרך כספים, לא בטוח שיהיו לנו.

הדרך לקבל את ההחלטה הנכונה

כפי שניתן לראות, יש יתרונות וחסרונות לאופציה של קניית משרד לעסק. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו אחרים, בדילמה. הדבר החשוב ביותר שצריך להבין הוא שמה שמתאים לעסק אחד לא תמיד מתאים גם לעסק אחר. לכן בהחלט יכול להיות שבעל עסק מסוים יקנה משרד ואילו בעל עסק אחר יחליט לוותר על כך. כמו כן, כדאי לדעת שיש היום משרד להשכרה בתל אביב, ובערים אחרות, שיכולים להיות נהדרים. לכן כל מקרה צריך להיבדק לגופו. כדי להחליט מה נכון לכם, יש לקחת בחשבון כמה נתונים. למשל: מה המצב הכלכלי שלכם היום. האם אתם מתכוונים לבצע השקעות נוספות בעסק. האם ברור לכם מה צריך להיות גודל המשרד שלכם וכדומה. מה שבטוח זה שאופציית ההשכרה גם צריכה לעניין אתכם. זו אפשרות שנותנת גמישות מלאה ומחירים מאוד נוחים. לכן שווה לבדוק את הדברים לעומק כדי לבחור את המשרד שמכל הבחינות יהיה מושלם עבורכם.