חוזרים לעבוד מהמשרד – עמדות חמות לעובדים וכמה שיותר קרוב לבית

עכשיו כשהחיים שלנו מתחילים לחזור לשגרה אמיתית לצד הקורונה. שוק התעסוקה מתמודד עם שאלות מקצועיות רבות. במיוחד בכל מה שקשור לעבודה משרדית, הקורונה דורשת שינויים וחשיבה מחודשת על המודל. עצמאיים, פרילנסרים ועובדים רבים חוזרים לעבוד מהמשרד לאחר החזרה לשגרה מלאה. אך ישנן חברות רבות בחרו ובוחרות לצמצם את כמות השטחים אותם הן משכירות או לעבור לשיטות השכרה מודולריות יותר. וזאת, תלוי בכמות העובדים שנשארים בבית ובנכונות לעבור לעמדות חמות לאותם עובדים שכן מגיעים למשרד.

השינוי שהביאה הקורונה לעולם הנדל"ן המשרדי

ביום שלאחר הקורונה, עולם הנדל"ן המשרדי מתעורר למציאות אחרת לגמרי. חלק מהעובדים אכן חוזרים לעבוד מהמשרד אך חלק גדול נשאר לעבוד מהבית. אחרי שנה של עבודה מרחוק, מנהלים בארגונים שונים במשק מבינים שאפשר לעבוד בצורה אחרת. ולראיה, סקרים מקצועיים מגלים שלמעלה מ 60% מהמנהלים מצהירים שיתנו לעובדים לעבוד מהבית גם אחרי החזרה מלאה לשגרה. ומספר דומה הצהירו על שינויים במבנה המשרד ועיצוב המשרד. מה שאומר שיש בשוק ביקוש למציאת פתרונות אלטרנטיביים לשטחים של המשרדים. מירב תשומת הלב עוברת לאפשרות להשכרת עמדות חמות בתוך חללי עבודה משותפים. מה שמאפשר לעובדים לעבוד קרוב יותר לבית ולהגיע למשרד רק כאשר הם באמת צריכים.

חוזרים לעבוד מהמשרד

עמדות חמות מאפשרות עבודה מותאמת

עמדות חמות הן עמדות עבודה בחלל משותף, אותן עובדים צריכים להזמין. מי שמגיע בתדירות גבוהה למשרד יוכל לבחור חדרים קבועים. ואנשים שמגיעים פעם פעמיים בשבוע יבחרו את החדרים המזדמנים. שימוש באפליקציה ייעודית מאפשר לכל עובד להזמין את המקום המועדף עליו. וכך לבחור באילו ימים הוא יגיע לעבוד במשרד ואילו ימים נשאר בבית. על פניו מדובר ברעיון מבריק. אבל מבחינה לוגיסטית צריך להתכונן לתחלופה גבוהה של עובדים בחלל הפנים. כדי לשמור על תנאי היגיינה בסטנדרט גבוהה העמדות חייבות לעבור ניקוי ייסודי מידי יום ביומו. והתאמה של סביבת העבודה לציפיות העובד, בדיוק כמו הכנה של חדר בבית מלון.  כמו כן, צריך לבצע התאמות מבחינת ציוד, כדי לאפשר לעובדים להגיע לעמדה המאובזרת בשלמות. העובדים מצדם, צריכים להתרגל לעבודה ללא חפצים אישיים וללקיחת אחריות בתכנון לוח הזמנים השבועי.

לא כולם חוזרים לעבוד מהמשרד - הכוח עובר לידיי העובד

המודל התעסוקתי החדש הוא גם תולדה של דרישות שמגיעות מן השטח. עובדים רבים שהתרגלו לעבוד מהבית, מבינים כעת את החשיבות של תנאים נוחים מעבר לשכר. העובדים מעדיפים עבודה מהבית או בקרבת הבית. אשר מאפשרת לנצל את הזמן הפרטי בצורה טובה יותר מאשר עמידה בפקקים. ולכן, אחד הטרנדים החזקים שאנחנו רואים בחודשים האחרונים הוא שחברות רבות מחפשות משרדים להשכרה מחוץ לגוש דן. בחיפה, בהרצליה, בפתח-תקווה ובחולון נבנו מרכזי תעסוקה קרובים ונגישים בהם יושבות חברות גדולות מאוד. היציאה ממרכז תל אביב, הופכת את תנאי העבודה לטובים יותר ומאפשרת לעובדים להחליט איך הם רוצים לנצל את הזמן שלהם.

חוזרים לעבוד מהמשרד עם התאמה למודל התעסוקה החדש

כדי להצליח להתאים את מודל התעסוקה החדשני למצב בשוק, צריך לבצע גם התאמות מבחינת חוזה השכירות. עד היום חוזי השכירות של חברות גדולות היו חוזים ארוכי טווח. אבל אלו לא מתאימים כיום לשינויים המהירים בשוק ולצרכים המשתנים של החברות. המודל הרלוונטי הוא מודל שבנוי בהתאם לתפיסה של כל ארגון וכל חברה. מה שאומר שגם בעלי הנכסים יצטרכו להתאים את עצמם.